"magyar" húsleves

2009.02.02. 20:19

Pénteken átköltöztem egy másik lakásba. A "házibácsi" kedves, kissé szószátyár jólelkű svéd. Ennek köszönhetően a hétvége nagy része beszélgetéssel telt, erről arról - persze még csak angolul. A témák között a magyar konyha is felbukkant, így mire végigúsztam vasárnap a "szokásos" reggeli távot, megérett az elhatározás. Húslevest fogok főzni! Hazafelé  beszereztem a hozzávalókat és már a számban éreztem "anyu húslevesét" ahogy sétáltam haza a hóesésben. Merhogy vasárnap reggelre megemberelte magát a tél és végre havazott - úgy igazából! Nagy lelkesedéssel kezdtem neki a főzésnek. Az interneten talált mintegy 5-10 féle, egymásra alig-alig hasonlító recept "átlagát" vettem, és nyugodt szívvel hagytam ki a fazékból amit nem kaptam a boltban. Mit cifrázzam? Közel három óra szabályszerű lassú "gyöngyöző" fődögélés után sem volt semmi íze a levesnek, a teljesen színtelen meleg lötty igencsak messze volt a megálmodott aranysárga levestől. Szerencsére a "házibácsi" gyakorlottabb szakács - látva elkeseredésemet megmentette a levest némi babérlevéllel, sok sóval és pár leveskockával. Mit mondjak? Végül egész jó lett a magyar húsleves svéd módra, de azt hiszem el kell fogadjam, kelkáposzta, fehérrépa, karalábé és zeller nélkül nehéz lesz "olyan otthoni" levest alkotni. Azért nem panaszkodom - kanalazás közben az új lakás konyhájából igen szép volt a látvány. Mindenesetre nem adom fel - jövő héten a bableves kerül sorra. Hátha ez jobban veszi a "svédülést". 

A bejegyzés trackback címe:

https://vandorpocok.blog.hu/api/trackback/id/tr84918883

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

domdo 2009.02.03. 10:42:49

Ne felejts el a bablevesbe babérlevelet és fokhagymát tenni ! Ezek a húslevesbe is jók lettek volna.

edittigris 2009.02.04. 22:08:48

Ne keseregj, ezek szerint előbb leszel lundi, mint dundi! Látom nem vártad meg a szomszéd nénit, hogy hazatérve üdvözölhessen. Elég hamar sikerült megszabadulni az aranyhalaktól. A húslevesbe héjastul kell hagyma is, az is ad színt, és én a kurkumát is szeretem, mert a sáfrány igen drága. De ha egy kis darabolt sárgarépát pici olajon megfuttatsz, az is kidobja a színét, és beleteheted a levesbe. Én babérlevelet nem teszek sose bele, és fokhagymát csak a marha- vagy disznóhúsból készültbe, a csirkelevesbe nem. Ez már a tizenkettedik variáció, nem?
Sokat gondolunk rád, puszi

Volvos 2009.02.05. 08:11:18

A legonál gyorsabb és egyszerűbb kaját el sem tudsz képzelni, megadjam a receptet? :))

szikla_11 2009.02.07. 18:01:39

szia Zsuzsi,
eljött az én időm is a hozzászólásra. Eddig is nagy örömmel olvastam (olvastuk) beszámolóidat és most különösen jó látni, hogy a konyhában is feltalálod magad (a dolgok komolyabb és lényeges oldalát tekintve nem is volt kétség). A svéd bácsi nemigen evett még az "anyu húsleveséből", így aztán nem is sejtheti, milyen finom és azt se, hogy milyennek kellene lennie. Úgyhogy, ne aggódj, ha minden elfogy, már megérte a fáradozást. Hajrá a bablevessel szemben indított hadjáratban is (csak ne felejtsd el előtte nap beáztatni)!

süti beállítások módosítása