Svéd házi

2009.10.11. 20:20

Nyelviskola megint - az örök téma. (Most fejeztem be a házi feladatomat.) Sajnos a tavasszal elkezdett románc (tudjátok, a svéd tanárnőnk és az olasz macsó) folytatásáról nem tudok beszámolni, mert idén másik csoportba kerültem. Most is vannak mókás figurák a csoportban ami kimondottan jót tesz a hangulatnak úgy este nyolc után. A nyelvtudásom nagyon érdekesen alakul. Nagyon sok mindent megértek - mondhatnám úgy is, hogy ha hozzám beszélnek és egy picit jobban artikulálnak meg egy picit lassabban mondják mint a megszokott: mindent megértek. De beszélni még nagyon nem megy. A kisgyerekek lehetnek így - esélyem sincs hogy egy-egy megértett mondatot megismételjek, de biztosan értem miről szól. Úgyhogy most svédül beszélnek hozzám én meg angolul válaszolok...Azért nem mindenkinek zökkkenőmentes ez a váltás. Például két diákomat el kellett cserélnem mert nem tudtak mit kezdeni azzal, hogy értem a svéd beszédüket, de nem válaszolok nekik. Az írás viszont nagy kaland. Ha tehetem csak svédül írom az e-mailjeimet. Szó se róla, sokkal lassabb, de megéri a próbálkozás. Kedves kiigazításokat és időnként harsány röhögéseket kapok "válaszul". Ugye ugye, a svédek sem gondolták volna milyen mókás nyelvük van! (Legutóbb megdicsértem a kollégám új üvegszemét - pedig csak a szemüvegét cserélte le. Hasonló, de időnként pont ellentétes logikával alkotják a szavakat mint mi.) Mivel a tévémhez - tudjátok az űrállomás bonyolultságú kéttávirányítós szörny - kaptam segítséget ugyan, de továbbra sem működik. Úgyhogy maradnak a rádiójátékok. Nagyon szeretem őket! Apró konyhai öröm: a szeptemberben kapott ribizliből készült likőrt a hétvégén szűrtem le - és nagyon jól sikerült, csak buzdítani tudok mindenkit hogy kipróbálja a házi likőrgyártást. A hétvége olyan otthonülős-olvasgatós-borús-jazz-zenés időszak volt itt és irigykedve hallgatom az otthoni 25 fokról szóló beszámolókat - itt a 12 fokban.    

A bejegyzés trackback címe:

https://vandorpocok.blog.hu/api/trackback/id/tr21443336

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

edittigris 2009.10.14. 09:03:00

Ne szomorkodj, én néha magyarul se tudok válaszolni! Annál fontosabb nincs is, mint hogy megértsd a másikat. Fog ez menni! A házi likőrgyártás titkaiba azonnal avass be!
süti beállítások módosítása