Finom lett

2009.10.07. 16:57

 Múlt pénteken megint főztem - és most is elfogyott az utolsó szemig! Megígérem nem lesz "gasztroblog" belőlem, de büszke vagyok a menüre. Őszies ételeket illesztegetem össze, persze fűszerekkel és gyümölcsökkel. Indítottunk a fűszeres körtepálinkával, és hozzá mindenféle csípős meg olajos falatkákat kínáltam. Pikk-pakk elfogyott az "étvágygerjesztő" és elő kellett állnom az első "rendes" étellel. Az előétel kecskesajos-csokoládés füge volt. Hát, a pirított szalonna, a kecskesajt meg a juharszirupon éppencsak megsütött füge remekül illett a pisztáciás keserűcsokihoz. Érdekes volt nézni a "hűvös" érdeklődés hogyan csapott át hümmögésbe az első falatok után. A főtel kakaós-csilis-gyömbéres pácban érlelt kacsamell, körtecsatnival és mindenféle sült zöldségekkel. Azért a kacsát elnézve voltak kétségeim, de végül kellemesen csalódtam benne. A vásárcsarnokban mikor megkérdeztem a tollak tokját hogyan szedjem ki csak lesajnálóan annyit mondott a hölgy "itt ezt mi nem esszük, de biztos eltűnik belőle". Hát én azért "kiműtötem" egy szemöldökcsipesszel. Az előírt ideig sütöttem, és rózsaszín meg puha lett. Azért az igazsághoz hozzátartozik, a recept írta hogy langyosn szolgáljuk fel a kacsát, úgy jobban kijön az íze. No, mivel belemerültünk a beszélgetésbe, szinte hideg lett minden, de hősiesen és jócskán hümmögve elfogyott ez is. A csilis-gyömbéres kötecsatni nagyon jól illett a húshoz, magam is meglepődtem rajta.A kép sarkában az a halványlila zöldség lila karfiol. Az íze ugyanolyan mint a fehéré, de állítlóag ez volt a legízletesebb darab...pedig ez majdnem "jéghideg" volt már a tányérokon. A deszert is követte a körte-csoki-csili vonalat. Körtés szorbet csokilemezkékkel meg csokoládéláva (ez az a fajta süti ami kívülről úgy néz ki mint egy ártatlan muffin, de ahogy belevájjuk a kanalat kifolyik belőle a meleg olvadt csoki )- egy pinduri csillivel. Nekem nem sikerült elkapni a megfelelő pillanatot a sütésnél, úgyhogy szétfolyt amikor rátettem a tányérra. Sebaj, az íze ugyanolyan jó volt. Elfogyott az is - az esztétikai hiányosságok ellenére. Sikeres volt a menüm, nagyon örültem neki. Újdonság volt, hogy alig izgultam főzés közben. Inkább "ajándékot készítettem" - nem is arra figyeltem, hogy tökéletes legyen, hanem inkább arra, hogy az öröm amivel készítem megmaradjon. Sikerüt, nagyon kellemes este lett. A lakáskeresés is jól halad - van ígéretes jelölt, és van pozitív válasz a banktól. Egyelőre. Tegnap jött az ingatlanügynökség fotósa hogy körbefényképezze a lakást. Igazi profi felszereléssel, ahogy a modelleket fotózzák. Amikor ajánlgattam hogy eltakarom a falon a használaton kívüli lyukat, csak mosolygott, hogy majd a photosoppal ő kiigazítja, ne aggódjak. Aztán elmesélte ők hogyan "takarítják" ki az eladásra kínált lakást a photoshoppal. Csempéket, zuhanyfüggönyöket fehérítenek, falakat, vagy akar panorámát festenek az erkélyre- no comment. Aztán megkérdezte, akarom-e, hogy eltüntesse az órát a falamról. Nem akartam.

A bejegyzés trackback címe:

https://vandorpocok.blog.hu/api/trackback/id/tr621434417

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

edittigris 2009.10.08. 08:03:03

Hát az egy szuper óra, ne is tüntesse el senki! csudajó ötlet. Olyan vagy, mintha eddig csak gyűjtögetted volna magadban az ötleteket, és képességeket, hogy most egyszerre robbanjon ki belőled. (pedig nem igaz, mert eddig is fantasztikus kreatív voltál)De hogy csak ilyen extra kajákat készítesz, attól oda vagyok (irígység)Biztos vagyok benne, hogy nem tudsz köménymaglevest főzni, egyből a maximumról indítasz. Mi lesz még ebből? Éttermed is lesz odakint, nemcsak házad? GRATULÁLOK a teljesen váratlan, elképesztő átalakulásodhoz! Ne fogd vissza magad, indíthatsz főzős blogot is!
Puszi

SvenJorgensen 2009.10.09. 14:34:49

Összefutott a nyál a számban ... ha hazajössz szívesen felajánlom a konyhát egy hasonló estére ;-)
Ott az órán, a négyesnél jól látom? Vagy félrelátom? Vagy csak látni szeretném? :D

Volvos 2009.10.12. 09:36:21

Nahááááát, én is ott vagyok 4 óránál :))))
Én is csatlakoznék a nyálcsorgató blogolvasók táborába, és azt kérdeztem (magamtól), mikor megyünk ki Hozzád?
süti beállítások módosítása