Élet függöny nélkül

2009.01.14. 12:12

Igen, a svédeknél csak jelzés értékű a függöny az ablak két szélén. Nem lehet összehúzni, általában nem is takar semmit. És szinte minden helyiségben van ablak! Annyira belénk nevelődött a "vigyázz, belátnak" érzés, hogy nehéz elhinni:  belátnának, de nem néznek be. Történetesen a szobám teljesen átlátható: két ablaka is van, az egymásra merőleges falakon. Reggelente mosolygok magamban azon, hogy ha valaki nézne mégis, akkor igen harsányan röhögne a koreográfián, ahogy a szekrényajtót és a köntösöm használom "függöny célokra" - talán majdcsak leszokom erről is. Mint ahogy a kíváncsiságom is igen élnénk még. Én bizony benézek az ablakokon! És reggelente elég sok embert látok egyedül reggelizni - úgy mondják, itt sok pár él két lakásban. Napközben vagy este összefutnak, egyébként egyedül élnek. Furcsa.

És találtam még egy érdekes dolgot - az egyetem épületeinek sajátos logikáját. Mindegyik épületet egyetlen betűvel jeleznek, a szárnyakat és a bejáratokat is betűkkel jelölik. Viszont ha nem beszélek svédül, úgy valami elképesztő összevisszaság sejlik fel az épületnevek között. A belépőkártyámmmal kellett intéznem valamit az E épületben (neve: E huset). Hogy az épületre egy nagy fehér D betű volt festve és a C bejáraton mentem be, majd a G folyosón találtam meg az irodát? Nos, ez részletkérdés.

A bejegyzés trackback címe:

https://vandorpocok.blog.hu/api/trackback/id/tr81877141

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

edittigris 2009.01.14. 20:59:02

Imádom a függönytelen ablakokat! A hollandoknál élvezkedtem a bebámulással, de azt mondják (maguk a hollandok), hogy igenis tessék benézni! Gyönyörűen terített asztalokat láttam egy kazal virággal.... Ha nem akarod, hogy kukkoljanak csinálj elképesztő dolgokat, pl nagy-nagy rumlit, farkánál fogva felakasztott macskát, stb, bár ez lehet, hogy inkább kíváncsibbá tenné őket. Attol függően, hogy mire van éppen óhajtásod, dönts úgy...Mondd hány éves a szomszéd bébi? És nem fagytak meg a halak? Te is egyedül reggelizel, vagy a némettel? Milyenek a thai diákok?

domdo 2009.01.14. 22:24:13

Hát, nem tudom... Én nem igazán szeretem, ha az én ablakomon mindenki beláthat. Én inkább rejtőzködő szeretek lenni. Kilátni viszon nagyon szeretek. Sajnos nem igazán adatott meg a szép kilátás, de legalább sok fény bejut hozzánk. Miután ablakcsere volt nálunk, már nem lehetett az ablakra szerelni kicsi függönyt.akkor találtuk ki a fényvisszaverő fóliát,amin mindaddig nem lehet belátni, míg fel nem kapcsolom a lámpát. Ez egészen jól bevált.
Kitaláltad-e már, mivel okosítod jövő héttől a diákjaidat? És összebarátkoztál-e már a fél macskával? Milyen a lakótársad? lehe vele nagyokat nevetni?

Volvos 2009.01.15. 08:04:59

Szia Mrs. Jorgensen!
Skóciában mi is élveztük, h. bekukucshálhatunk mindenhova. Először is megállapítottuk, h. a kerek papír lámpa le volt árazva vhol, mert minden második lakásban az volt. Majd egy családot "magyarosítottunk": amikor elmentünk a lakásuk előtt, mindig belestünk, később már használták a zsalukat, és mivel nem látják, h. eljöttünk, szerintem még mindig zsaluznak...
Nem tudom, kivel laksz, kik a szomszédaid, és van-e macskád; de én is akarok kérdezni: felhangoltad már a zongorát?

SvenJorgensen 2009.01.15. 08:09:49

Húha, én nem örülnék a transzparenciának ... vagy legalábbis hosszan tartaná magát bennem a honi szemérmesség. Esetleg üvegmatricákkal, kivágott ezmegazzal lehet még rejtőzködni :-) Tök jó, hogy pár nap alatt már ennyi ismerősöd van, német lakótárs, thai diákok, szomszéd bébi, halak,0,5 macska, zongora ... mi lesz itt később? :D
süti beállítások módosítása